Panama: Besprutningsmedel gör bananarbetarna sjuka
990804 (IPS) – Okritisk och överdriven användning av växtkemikalier vid Chiquitas bananplantager i Panama har förstört plantagearbetarnas hälsa och gjort dem till "zombier", anser landets fackliga ledare.

